Copywriting & Informatiearchitectuur

Overtuigen met de juiste woorden

Met een mooi design alleen bouwen we geen succesvolle website. Onze websites vertrekken maximaal vanuit een sterke inhoud binnen een gebruikersgerichte menustructuur. In tegenstelling tot vele bureaus ontwikkelen wij niet met tijdelijke of zelf aangeleverde teksten. Deze werkwijze leidt tot websites die aantrekkelijk ogen én de kernboodschappen krachtig brengen.

Wat verwachten uw potentiële klanten?

Wij beschikken over een ervaren informatiearchitect en copywriter die samen met u de ideale structuur van uw website uittekent. Daarvoor vertrekken we maximaal vanuit de verwachtingen van uw potentiële klanten. Welke menustructuur sluit het best aan bij hun informatiebehoeftes? Tijdens een intensieve workshop klaren we dit samen uit.

Bovendien gaan we dieper in op de commerciële argumenten die u gebruikt om potentiële klanten te overtuigen. Deze boodschappen vertalen we naar een inhoudelijk sterke opbouw van uw homepagina met actiegerichte teksten. Wanneer de inhoudelijke structuur vastligt, schrijft onze webcopywriter voor alle pagina’s de nodige teksten.

Waarom de teksten niet zelf schrijven?

We geloven best dat u zelf foutloze teksten kan schrijven. Wel stelden we al dikwijls vast dat de tijd ontbreekt en dat dit de voortgang van het project sterk vertraagt. Verder hebben we nog tal van andere argumenten waarom u de redactie van uw webteksten best aan een professional overlaat:

  1. Overtuigen
    Wanneer u zelf de teksten schrijft, gebeurt dit onvermijdelijk vanuit een interne bedrijfsblik met technisch vakjargon en verregaande details. Meestal sluit dit niet aan bij de informatie die potentiële klanten verwachten.
  2. Een vak apart 
    Schrijven voor websites is een vak apart. Omdat lezen op een scherm anders verloopt dan op papier, vereisen webteksten veel structuur. Dit geldt zowel voor de vorm van de teksten als de inhoudelijke opbouw.
  3. Meteen ter zake
    Uw websitebezoekers zijn uiterst ongeduldig en zoeken meteen naar de kernboodschappen. Veel interne tekstschrijvers starten met de context om uiteindelijk te eindigen bij de conclusies. Op websites werkt dit niet!
  4. Doelgericht
    Teksten op een webpagina hebben steeds een doel. Ze lokken uw sitebezoekers om referenties te ontdekken, producten en diensten te bekijken óf - en vooral - om u te contacteren. Dit doelgericht schrijven vraagt de nodige ervaring en een gespecialiseerde aanpak.
  5. Schrijven voor Google
    Bij het schrijven van webteksten staat de vindbaarheid in Google centraal. We onderzoeken steeds welke trefwoorden voor uw project effectief gebruikt worden. Dit onderzoek vormt een bijkomende leidraad: geen giswerk, wel data.

Gevonden in ons magazine |

Bekijk alle artikels

Ontdek jouw groeiformule

Bezoek ons labo