Online strategie

Marketing acties zonder plan, hebben minder resultaat

Jouw online strategiebepaling zou idealerwijs de eerste stap moeten zijn in je reeks van online inspanningen. Eerst moet het globale plan op tafel liggen, daarna bepalen we verder de manieren waarop. Deze online strategie maakt het bij verdere uitwerkingen heel eenvoudig om op koers te blijven. Je kan altijd terugvallen op je vooropgestelde plan en jezelf afvragen: "Strookt dit nog steeds met de intenties van mijn online strategie?"

Een goed plan maakt het verschil

Wanneer je een huis bouwt, begin je ook niet zomaar in het wildeweg wat stenen op elkaar te stapelen. Je denkt na over het eindresultaat dat je wil bereiken en met dat idee in je hoofd, stel je een plan op. Bij het uitbouwen van je online aanwezigheid, geldt exact hetzelfde.

Voor je online je eerste stappen zet, is het belangrijk dat je nadenkt over je ultieme doel en over wie jouw doelgroep nu precies is. Dan kom je tot de hoe-vraag. Daarna ga je met al die onderdeeltjes een soort van planning opstellen. Op die manier kan je ervan uitgaan dat je producties mekaar gaan versterken en omhoog duwen. Allemaal 'losse' marketing acties leiden namelijk vaak niet tot veel opbrengst. Wanneer al je acties elkaar echter gaan versterken, creëer je synergie en meerwaarde.

Wij helpen jou bij het opstellen van jouw online strategie.

Gevonden in ons magazine |

Bekijk alle artikels

Ontdek jouw groeiformule

Bezoek ons labo