Ultrium Development

Sociale media campagne voor woonproject

Ultrium Development realiseert in Arendonk het nieuwe woonproject 'De Maeskens'. Met enkele openingsdagen in het vooruitzicht wilde Ultrium graag zoveel mogelijk geïnteresseerden uitnodigen om kennis te maken met het project. Pixeo hielp hen hierbij door een Facebook- en Instagramcampagne op te zetten die maar liefst 200.000 unieke bezoekers bereikt heeft op 11 dagen tijd! Van een knaller gesproken...!

header-ultrium-01

Video als ultieme medium

Zij die digitale marketing op de voet volgen, kunnen ervan meespreken: video's geven op sociale media steeds de beste conversies. Ze trekken de aandacht omdat een (bewegend) beeld toch altijd meer zegt dan 1000 woorden. Onze ogen zijn van nature aangetrokken tot beweging, dus voor een sociale media campagne maken we daar graag gebruik van!

Voor Ultrium maakten we een korte maar krachtige video die de unieke selling points van hun project in de kijker zet, samen met een selectie van hun knapste projectbeelden. 'Less is more' is dan ook vaak de beste strategie om korte video's duidelijk en tegelijk aantrekkelijk te maken.

Sociale media aangepast op alle formaten

Bij gebruik van sociale media merk je dat de app er vaak heel anders uitziet dan wanneer je gewoon via de browser surft. Dit is een bewuste keuze van Facebook en Instagram, om steeds de beste ervaring te garanderen naargelang je toestel. Wijzelf zijn hier helemaal op ingespeeld,  zodat ook alle sociale media advertenties die we verspreiden, optimaal ervaren kunnen worden. Daarom uploaden we al onze content steeds in alle verschillende formaten. Denk bijvoorbeeld maar aan stories binnen Instagram en recentelijk ook Facebook: door video's op te maken in de juiste formaten sluiten ze naadloos aan bij de ervaringen die sociale media apps willen bieden aan hun gebruikers.

Door telkens alle nieuwe veranderingen op de voet te volgen, halen we het meeste potentieel uit de campagne om de juiste klanten aan te trekken - want hoe beter hun ervaring, hoe groter de kans dat we hun interesse kunnen vasthouden.

Uitgebreide rapportering

Om telkens beter en beter te scoren, is het belangrijk om niet enkel optimaal te presteren tijdens de opmaak van de campagne, maar ook nadien: door een duidelijk rapport (in mensentaal!) samen te stellen, kunnen we zien welk effect de campagne heeft gehad. We kijken hierbij o.a. naar de websitebezoeken, via welke kanalen we het meeste instroom hebben gehad, tot zelfs de demografie van de bezoekers. Omdat elk bedrijf en elke advertentie uniek is, besteden we voldoende tijd om te leren uit de resultaten - wat in de toekomst dan weer leidt tot steeds betere campagnes!

plane-propellor

Ontdek jouw groeiformule

Bezoek ons labo