Tuincentrum Thielemans

Website met webshops, versterkt door digitale marketing

In den beginne... was er de website van Tuincentrum Thielemans. Al gauw gaf de klant aan dat hij in de richting van gespecialiseerde webshops wilde evolueren ...

hero-thielemans

Samen hebben we dit groeiverhaal stapsgewijs aangepakt, met eerst enkele producten die hij online aanbood en daarna een online gamma dat gaandeweg uitgebreid werd.

Daarnaast zet deze klant ook stevig in op Google Advertising. Hij heeft per online product een SEA campagne lopen, afgestemd op de jaargetijden. Het ene seizoen zet hij in op dit product en het volgende seizoen eerder op andere. Op die manier vermijden we onnodige kosten en kunnen we ons budget optimaal inzetten.

Enkel zoekende mensen aanspreken

Voor deze klant is het vanuit zijn persoonlijke voorkeur uitermate belangrijk dat hij niet gaat adverteren bij mensen die niet in zijn producten geïnteresseerd zijn. Daarom is zijn volledige online strategie opgebouwd rond het vinden van die mensen die op zoek zijn naar zijn producten, en vervolgens deze mensen te overtuigen tot actie over te gaan.

We voeren in de eerste plaats een zoekwoordanalyse uit om na te gaan welke zoekwoorden potentiële klanten zouden ingeven in Google om uit te komen bij zijn producten. We onderzoeken daarna met de juiste tools welke van die zoektermen effectief het vaakst gebruikt worden bij zoekacties. Dit geeft ons een lijst van woorden die een grote waarde hebben bij al onze online inspanningen: als we díe woorden gebruiken, gaan we goed scoren bij de mensen die effectief zoeken naar wat wij te bieden hebben.

De volgende stap is de website en de webshops volledig te herbekijken o.b.v. deze termen. Dat gaat ervoor zorgen dat Google ons op termijn bovenaan gaat plaatsen voor die specifieke termen die voor ons zo belangrijk zijn.

Daarnaast nemen we deze termen ook mee in onze SEA campagnes. We gaan hiermee tegen Google zeggen dat het onze advertentie enkel mag tonen aan die mensen die één van deze termen in hun zoekopdracht zetten. Zo zorgen we ervoor dat we het beoogde publiek bereiken en dat de klant hiervoor geen cent te veel betaalt.

 

1
plane-propellor

Ontdek jouw groeiformule

Bezoek ons labo