Arkana

Veel aandacht voor SEO en eigen beheer (CMS)

Arkana is een bouwbedrijf, gespecialiseerd in lage-energie. Ze hebben binnen de B&R bouwgroep hun eigen unieke stijl en zijn intern zelf zeer veel bezig met hun marketing en daarbij dus ook hun website. Bovendien is de online concurrentie in hun sector zeer groot.

3 aspecten waren dus belangrijk: hoog scoren in zoekmachines, zelf de inhoud kunnen wijzigen en bewaren van de huisstijl.

arkana-veel-aandacht-voor-seo-en-eigen-beheer-(cms)

Uitdaging 1 — Zoekmachines

Bij Arkana kunnen we spreken van een klant die zelf op digitaal vlak van wanten weet. Ze zijn thuis in online marketing en hebben goeie kennis in huis om te bereiken wat ze willen: hoog scoren in zoekmachines. En de beste manier om dat op een organische manier (dus niet-betalend) voor elkaar te krijgen, is door het creëren van eigen content.

Dat is echter niet genoeg. De website moet ook technisch perfect ontwikkeld worden, anders hebben al deze inhoudelijke inspanningen geen resultaat. Door de nauwe samenwerking van techniek en inhoud, scoort Arkana jaar na jaar beter, en krijgen ze elk jaar meer en meer relevante bezoekers.

Uitdaging 2 — Zelf inhoud beheren

Voor Arkana werd het zeer duidelijk dat inhoud de sleutel zou zijn tot hun online succes. De opdracht was dus er voor te zorgen dat zij zelf de volledige website konden aanpassen en aanvullen.

Onder andere in functie van deze samenwerking, zijn we beginnen bouwen aan een nagelnieuw CMS. Een content management systeem waarbij het voor Arkana (en alle andere klanten) kinderspel wordt om eigen inhoud toe te voegen, bestaande inhoud aan te passen, landingspagina's aan te maken, artikels te publiceren, foto's te delen, en ga zo maar door. Laagdrempelig en toch flexibel.

 

screen-001

 

Uitdaging 3 — Huisstijl bewaren

Arkana is onderdeel van B&R Bouwgroep. Binnen deze groep hebben zowat alle 25 bedrijven dezelfde huisstijl. Arkana is het buitenbeentje. De uitdaging hier was dus dat het duidelijk moest zijn dat Arkana uit dezelfde B&R stal kwam, maar toch een heel eigen karakter heeft.

We hebben voor de ganse groep een centrale website stijlgids gemaakt die we tegelijk konden bijsturen in functie van het eigen Arkana karakter.

Website als basis voor zoveel meer

Bij Arkana begrijpen ze heel goed wat nodig is om goed te scoren online: een sterke website. Eens je die hebt, en je houdt deze levendig met eigen content, is dit de beste basis voor verdere online inspanningen. Hun realisaties worden tot in de puntjes uitgewerkt, met ook 360° views, zodat hiermee uitgepakt kan worden bij online artikels, zoals bv. op sociale media of digitale brochures. Die artikels zorgen dan weer voor meer verkeer richting de website, hetgeen op zijn beurt dan weer een hogere organische score in zoekmachines teweegbrengt, enzovoort...

Moraal van het verhaal: met een sterke website als basis, werpen je verdere digitale inspanningen des te meer vruchten af.

Ontdek jouw groeiformule

Bezoek ons labo