Bumaco

Investeer in uw kot

Onder het mom van 'blijf in uw kot' wilden we tijdens de eerste corona-lockdown onze klant Bumaco, specialist in onder andere koeling en klimatisatie, sterk in de kijker zetten met een digitale campagne. Waarom? Een duidelijke opportuniteit kwam destijds naar boven: mensen wilden plots meer comfort in hun woning, want velen werkten van thuis uit of brachten er minstens het gehele weekend in door. Heel wat noden kwamen naar boven die eerder minder belangrijk leken - net daar wilden we op inspelen met deze 'investeer in uw kot'-campagne.

En net daar komt Bumaco in the picture: zij bieden een heleboel technische mogelijkheden aan om een woning zo comfortabel mogelijk te maken. Warmtepompen, ventilatie, zwembadpompen, Amerikaanse koelkasten, ... Noem maar op. Om dit op een overzichtelijke manier aan te brengen, zorgde Pixeo voor een landingspagina met een 3D-huis waar de bezoeker doorheen kan vliegen om alle keuzes te bekijken. 

Daarbovenop maakten we een woordspeling op de toenmalige 'blijf in uw kot'-trend, om zoveel mogelijk nieuwsgierige wenkbrauwen te laten fronsen: 'investeer in uw kot'!

Landingspagina

We ontwierpen een fictief huis dat alle producten bevat die Bumaco aanbiedt. Nadien zetten we dit om in een 3D-ontwerp waar de bezoeker volledig door kan vliegen, wat het grootste deel van de landingspagina voorstelt. Met nog enkele huisstijlelementen van Bumaco en de juiste call-to-actions, konden we de pagina lanceren.

De landingspagina vormt steeds de basis van onze digitale campagnes. Deze pagina maken we op in functie van de acties die we willen dat geïnteresseerden uitvoeren. Anders dan op een website, kunnen we op een toegewijde campagnepagina de exacte boodschap overbrengen die we in de kijker zetten en gerichte call-to-actions op de juiste momenten toevoegen.

Google Display-advertenties

Deze landingspagina hebben we gepromoot via Google Display. Dit zijn beeldadvertenties die je ziet verschijnen als je op het internet surft, op pagina's die advertentieruimte aanbieden (denk maar aan nieuwspagina's). Hiermee kunnen we steeds heel concreet doelgroepen targetten, die we de advertenties lieten zien die je onderaan de pagina kan bekijken.

Met deze beeldadvertenties hebben we een interactiepercentage van maar liefst 2% kunnen scoren! Dat betekent dat van de 100 personen die we de advertentie hebben laten zien, er 2 geïnteresseerden doorklikten. Dat is 4 keer meer dan het algemeen gemiddelde resultaat van 0,5%. 

Google Search-advertenties

Ook promootten we de landingspagina via Google Search. Dit zijn de advertenties die bovenaan in de zoekresultaten verschijnen wanneer je een zoekwoord hebt ingegeven - de eerste paar resultaten zijn heel vaak geadverteerde resultaten. Hiervoor deden we eerst een zoekwoordenanalyse, om te bekijken hoe we best de beoogde doelgroepen bereiken met de juiste woorden. Op die woorden bieden we dan via Google Search, zodat enkel personen met de juiste intenties de advertentie te zien kregen: zoals verbouwers, renoveerders of doe-het-zelvers.

Met de zoekadvertenties konden we maar liefst 3,1K extra paginaweergaven genereren.

plane-propellor

Ontdek jouw groeiformule

Bezoek ons labo